Sabtu, 2 Jun 2007

Di mana Duit Boleh Dicari?

Kali ini kita bersembang tentang di mana hendak cari duit?

Duit boleh dicari dimana-mana sekalipun hinggakan di dalam longkang. Gurau jer...
Kita boleh melakukan pelbagai pekerjaan untuk cari duit bagi menampung kehidupan sendiri. Kita hendaklah bekerja. Bukan dengan meminta-minta. Kerana kita mempunyai keupayaan kudrat yang kuat untuk mencari duit.

Ada pelbagai jenis pekerjaan di duinia ini daripada penyapu sampah, operator kilang, posmen, kerani hinggalah kepada pengurus syarikat, pilot dan bos kepada sesebuah organisasi. semua pekerjaan tadi boleh mendatangkan duit kepada kita. Tapi masalahnya bukan semua pekerjaan sesuai untuk kita. Kita mestilah melihat dari pelbagai aspek terlebih dahulu. Takkan belajar tahap PMR nak jadi pilot.

Jadi bukan semua pekerjaan kita boleh cari duit. Kita mestilah memilih yang sesuai dengan diri kita dan juga mampu mendatangkan pulangan yang maksimum kepada diri kita. Bagaimana nak cari duit pakai cara tu.???

Kita mestilah ada perancangan dalam menjayakan misi cari duit kita tu. Antaranya dengan memulakan perniagaan sendiri dan berniaga mengenai apa kebolehan kita. tapi bukan semua dapat cari duit dengan cara tu..

Oklah dulu..kita bersambung.......

Tiada ulasan: